Advertisement

SWISH-HOROR: Varför angrips de fria medierna?

SWISH-HOROR: Varför angrips de fria medierna? Swish-horor, åsiktsmaskiner och tiggare. Så nedlåtande beskrev en programledare i statsradions P4 Stockholm nyligen de fria mediernas innehållsproducenter. Vad säger det nedsättande tillmälet “swish-hora” om det svenska mediaklimatet? På vilka grunder attackeras frivilliga finansieringsmodeller? Och hur ser det nya digitala medialandskapet egentligen ut? Dessa frågor tar jag upp i veckans video.

🥇 Stöd mig via Patreon:


📞 Stöd mig via Swish: 1234 12 75 02

🅿 Stöd mig via PayPal: henrik@henrikjonsson.com

🎥 Se alla mina videos här:


✅ Prenumerera på min kanal här:


🇺🇸Min engelska kanal:


KÄLL-LÄNKAR:

Swish-hora i P4:


P4 Stockholms hor-ursäkt:


P3:s tankesmedja “pissar på” de nya tiggarna:


Forskning & Framsteg om filterbubblor:


Reuters rapport:

swish,hora,swishhora,swish-hora,lamotte,joakim lamotte,Public service,

Post a Comment

0 Comments